فراخوان| تولید پوشش‌های ضد اثر انگشت توسعه می‌یابد

فراخوان| تولید پوشش‌های ضد اثر انگشت توسعه می‌یابد


زمان مطالعه : 1 دقیقه
کد خبر : 68095
«ساخت پوشش‌های شفاف ضد اثرانگشت روی سطوح فلزی» عنوان یک چالش است. چالشی فناورانه تا با استفاده از نوآوری و خلاقیت نیروی انسانی یکی از نیازهای صنعت رفع شود.

 

 

 

در این چالش راهکارهای فناورانه مبتنی بر فناوری نانو برای ساخت پوشش‌های ضد اثر انگشت روی سطوح فلزی مد نظر قرار گرفته است.

دانشجویان، شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید تا 7 تیرماه برای ارسال ایده‌های خود فرصت دارند. برگزیدگان چالش نیز برای توسعه محصول خود از حمایت‌های ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی برخوردار می‌شوند.

لک باقی مانده از انگشت در سطوح فلزی شاید برای بسیاری از افراد ناخوشایند باشد اما با فناوری نانو می‌توان این مشکل را رفع کرد و به زیبایی ظاهری در فضاهای گوناگون کمک کرد. در این زمینه نیز توسعه سطوح ضد انگشت مد نظر است.

چالش‌های نوآوری و فناوری با هدف ارائه راه حل‌های فناورانه برای حل مشکلات صنعتی یا توسعه خدمات و محصولات نوآورانه است تا مناسب‌ترین راهکار برای آن ارائه شود.

در این صورت استعدادهای برتر و ایده‌های خلاق شناسایی می‌شود و آنها با ریسک کمتری می‌توانند برای توسعه ایده و تبدیل آن به محصول اقدام کنند.

البته دو چالش ساخت فیلتر فومی سرامیکی کاربید سیلیسیوم جهت ریخته‌گری قطعات چدن و افزایش کیفیت سنگ موس (ساب) مورد استفاده در صنایع ریخته‌گری نیز از دیگر رویدادهای است که ارسال ایده برای حضور در آنها ادامه دارد. فعالان برای ارسال ایده‌های خود تا 14 تیرماه زمان دارند. این چالش‌ها با همکاری ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و آی چلنج برگزار می‌شود.

 

 گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

 

پایان پیام/25

اخبار مرتبط:

* تعالی صنعت با فناوری نانو/ شرکت‌های دانش بنیان عامل رفع شکاف دانشگاه و صنعت

* اجرایی شدن رسوخ نانو فناوری در صنعت نفت/ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در لیست وزارت نفت

* گسترش محصولات نانوی ایرانی در بازارهای جهانی

 

 

 

نظرات شما
تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیخ بهایی شمالی،
خیابان لادن، پلاک 20 (کد پستی : 1991745681)
تلفن : 83530
ایمیل : pr@isti.ir
بیشتر بخوانیم